Ny cable crossover

"Looks muscular, mean & agressive"

Denna bredaxlade, muskulösa fighter

Mer info




februari 21, 2015

Ett styrkepass för benens alla muskler där du jobbar med lättutförliga övningar.

Träna förslagsvis två övningar i taget, där du under den ena övningens vila, tränar den andra övningen. Är du nybörjare kan det vara bra att träna 2 set med 12 reps per set vid varje övning.

 

Peka på överskriften på varje övning så får du filmen på övningen.

 

   

Övningar

Benpress i maskin / Leg press

 

Sätt dig i maskinen och ställ in sitsen så att du i bottenläget kan hålla ryggen rak och inte krumma. Är man något stel i baksida lår kan man välja att luta ryggstödet mer bakåt så att en krummning av ryggen inte sker.

Pressa nu plattan  bort från dig med hela fötterna i kontakt med plattan. Sträck inte benen fullt ut.

Tänk på att knäet ska peka åt samma håll som tårna.


 

 

Baksida lårcurl i maskin

 

Ställ dig eller lägg dig i maskinen beroende på maskintyp. Ställ in kudden så att den ligger emot hälsenan. Lås nu höften och curla upp underbenen mot rumpan utan att röra densamma.

Aktiverade muskelgrupper

  1. baksida lår

Leg extension / Benspark i maskin

 

Sätt dig i maskinen ställ in sits och sparkkudde så att knävecket hamnar precis där sitsen slutar, och så att sparkkudden ligger an mot vristen. Sparka nu upp vikten med hjälp av framsida låren och håll emot på tillbakavägen.

Aktiverade muskelgrupper